Twitter Facebook Back home Follow me
The simple oppa.
Hari Raya 2013
Jumaat, 9 Ogos 2013 @ 1:26 PG | 0 Teddy [❤]


Assalamu 'a laikum . Hai . 
Hari Raya . Hari Raya tahun ini bagi aku agak bosan .

Tahun ini aku beraya di Puchong sahaja . Maksud aku beraya dekat rumah sendiri je lah .
Agak kekok , tambahan pula abah aku pergi kerja . Aku pun macam ...
HA?
Seperti kebiasaan tahun-tahun sebelumnya aku pulang ke kampung
untuk menyambut hari raya dengan sanak-saudara.
Tapi tahun ni aku beraya dekat bandar sahaja.

Ye , memang kekok . Tapi bila lihat jiran
sebelah aku . Meriah sungguh . Lagu raya dia bergema satu flat !
Kedengaran gelak tawa diorang .

Aku ... aku yang membantu ibuku di dapur ...

AKU : "Kuatnya lah pasang lagu . Haha ! "

IBUKU : "Entah , buat orang rasa sedih je "

AKU : "Emmm..."

krik.krik.krik.krik.krik.krik

Nampak tak ? Mama aku pun berasa sedih .
Ini pasal orang yang banyak kerenah tu lah !
Kalau tak , konfem-konfem abah aku sekeluarga boleh balik kampung !



Pada hari raya pertama tu juga . Kakak saudara aku datang beraya ke rumah aku .
Bermakna jugaklah dia datang sekeluarga .
Tak adalah aku beraya bertemankan PESBOK dengan TIBI je .

Badan dia panas . Macam tak sihat je .
Bila ditanya ...

Demam ke ?

dijawapnya ...

"Ha'ah demam . Demam sebab tak dapat balik kampung ~"

Aku gelak je lah . Sebab aku pun senasib dengan dia .
Walhal , pada masa yang sama , aku berasa sedihlah jugak .

Pada hari raya pertama jugak , adalah dua orang budak lelaki ni datang
beraya dekat rumah aku .
Aku tergamam , siapa budak ni ?
Rupa-rupanya anak kepada kawan abah aku .

Diorang datang beraya . Aku janggal .
Diorang berdua salam tangan aku ?!
Oh , awkward gila !

Lepastu mak aku hidangkanlah makanan .
Aku hidangkan air sirap .
Tapi diorang tak makan ...
Minum hanya segelas ...
Dah duduk lima minit terus mintak diri ...

Aku pun ...

=_="

Tapi bagus jugak . Aku bukannya selesa sangat degan diorang tu.
Sebenarnya aku agak pelik jugak diorang datang .
Tapi , tetamu kan ? 
Kita kenelah layan tetamu macam VVIP .
HAHA !

Okeylah . Sampai sini dulu . 
Assalamu a laikum wbt .
Peace!

Keep calm and be gentle .








Bounjour Alls ! Welcome to Lovely pinky . Please don't copy anything here . Be a good girl and boy . Leave me a nice speak at my cbox ^^ Feel free to navigate around here :) Need some choco ? Change it




DiaryAboutStuff


PUT CBOX HERE




Re.designer :Izyanyancinnamon
Edit by :Your name
Resources :

Note: All the content in this blog own by me unless stated. Do not copy and rip anything here . Tell me if I use your goodies without credit .